Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
«ЗАТВЕРДЖУЮ»
Керівник апарату
Люботинського міського суду
Харківської області
______________М.Є. Калиненко
Положення
про порядок організації доступу до публічної інформації,
що знаходиться у володінні Люботинського міського суду Харківської області
Розділ I . Загальні положення
1.1. Це Положення визначає порядок доступу до публічної інформації у Люботинському міському суді Харківської області (далі – суд).
1.2. Визначення понять:
1) запит на інформацію – це прохання особи чи групи осіб в усній, письмовій чи іншій формі надати публічну інформацію, що знаходиться у володінні суду;
2) публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі здійснення судом повноважень, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суду;
3) запитувачі інформації – фізичні, юридичні особи, крім суб’єктів владних повноважень, об’єднання громадян без статусу юридичної особи;
4) звернення громадян – викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги;
5) суб’єкт владних повноважень – орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб’єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
1.3. Правове регулювання відносин, пов’язаних із забезпеченням доступу до публічної інформації, здійснюється відповідно до Законів України « Про доступ до публічної інформації», «Про судоустрій та статус суддів», «Про інформацію», «Про доступ до судових рішень», Цивільного процесуального кодексу України, Кримінально-процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства, Кодексу України про адміністративні правопорушення.
1.4. Дія цього Положення не поширюється на надання інформації при здійсненні судочинства судом, при виконанні судових рішень, на відносини щодо отримання інформації суб’єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян.
1.5. Дотримання встановленого порядку надання публічної інформації (опрацювання, систематизація, аналіз та контроль щодо задоволення запиту) про діяльність суду організовують і забезпечують відповідальні особи апарату суду.
Розділ II. Забезпечення доступу до публічної інформації про діяльність суду
2.1 Доступ до публічної інформації про діяльність суду забезпечується :
1) оприлюдненням публічної інформації в засобах масової інформації;
2) розміщенням публічної інформації на офіційному веб-сайті суду в мережі Інтернет;
3) розміщення публічної інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;
4) надання інформації за запитами на інформацію.
2.2. Інформація про діяльність суду може надаватись в усній формі та у вигляді документованої інформації, в тому числі у вигляді електронного документа.
2.3. Публічна інформація про діяльність суду надається у формі, визначеній законодавством у сфері судоустрою, статусу суддів та здійснення судочинства.
У випадку якщо форма надання публічної інформації законодавством не передбачена, вона надається в формі, визначеній в запиті на інформацію. У разі неможливості надання вказаної інформації у запитуваній формі інформація надається у тому вигляді, в якому вона зберігається в суді.
Публічна інформація надається в усній формі фізичним, юридичним особам, об’єднанням громадян під час особистого прийому. Вказана інформація також надається по телефону уповноваженими посадовими особами.
2.4. Доступ до публічної інформації про діяльність суду обмежується, якщо вказана інформація віднесена до інформації з обмеженим доступом.
Перелік відомостей, які належать до інформації з обмеженим доступом, а також відомостей, які не містять ознак публічної інформації, визначається в додатку 1 до цього ж Положення.
2.5. Особами, відповідальними за надання відомостей за запитами на інформацію, є працівники апарату суду, визначені наказом керівника апарату суду, в межах своєї компетенції.
2.6. Надання публічної інформації про діяльність суду запитувачам інформації на їх запит, а також розміщення вказаної інформації на веб-сайті суду та інформаційному стенді забезпечують відповідальні особи за такими напрямами діяльності:
- щодо інформації довідкового характеру з комп’ютерної програми «Документообіг загальних судів» (далі - КП «ДЗС»), документів, що зберігаються в архіві суду, про прийом громадян у суді – керівником апарату суду;
- про рух судових справ, день, час і місце їх розгляду, стан розгляду у відповідній судовій юрисдикції справ на поточну дату: в усній формі (за телефоном) та в письмовій формі (за письмовими запитами) – секретарі суду та секретарі судових засідань;
- про інші персональні дані та відомості з урахуванням законодавства про захист персональних даних та про доступ до публічної інформації; про вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад – консультант з кадрової роботи;
- про статистичні дані щодо здійснення судочинства судом, відображені у звітах, матеріали аналізів і узагальнень судової практики суду – заступник керівника апарату суду;
- про матеріально-технічне забезпечення суду, утримання експлуатацію, ремонт, будівництво адміністративних будинків, обслуговування території, господарське забезпечення заходів, які проводяться судом, створення працівникам безпечних умов праці, надання їм допомоги у вирішенні соціально-побутових питань, забезпечення житлом, охорону праці та техніку безпеки, пожежну безпеку, організацію медичного обслуговування суддів та працівників апарату суду – керівник апарату суду;
- про доступ до судових засідань засідань в суді –судовий розпорядник;
- про інформаційно-телекомунікаційні системи, бази даних суду та функціонування КП «ДЗС», про функціонування баз даних інформаційних комп’ютеризованих систем, про стан забезпечення інформаційно-технічними засобами залів судових засідань, про впровадження та забезпечення комп’ютерною технікою робочих місць суддів та працівників апарату суду, відомості щодо забезезпечення працездатності комп’ютерного та мережевого обладнання – головний спеціаліст з інформаційних технологій.
Розділ III. Надання публічної інформації про діяльність Люботинського міського суду Харківської області
3.1. Головний спеціаліст з інформаційних технологій суду здійснює оприлюднення на веб-сайті суду інформації, підготовленої працівниками суду з урахуванням вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації».
3.2. Розміщенню на офіційному веб-сайті суду підлягають:
1) інформація про діяльність суду:
- місцезнаходження, поштова адреса, адреса електронної пошти для направлення електронних запитів на інформацію;
- прізвища, імена та по батькові, службові номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти голови суду та його заступника, керівника апарату суду та його заступника;
- розклад роботи та графік прийому громадян;
- вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад;
- порядок звернення до суду учасників судового процесу;
2) правила внутрішнього трудового розпорядку суду;
3) інформація про нормативно-правові засади діяльності суду;
4) інформація, пов’язана з розглядом справ у суді;
5) узагальнення судової практики суду і аналізи даних судової статистики;
6) інформація про порядок складання та подання запиту на інформацію;
7) інформація про систему обліку, види інформації, що знаходяться у володінні суду;
8) звіти, в тому числі щодо результатів розгляду запитів на інформацію;
9) інші відомості про діяльність суду, які належать до публічної інформації.
3.3. Інформація для оприлюднення на веб-сайт суду погоджується з головою суду та керівником апарату суду та передається для оприлюднення головному спеціалісту з інформаційних технологій.
3.4. У приміщенні суду на інформаційному стенді розміщується інформація про прийом громадян:
1) про порядок роботи суду, включаючи порядок прийому громадян, представників юридичних осіб, об’єднань громадян, з питань, пов’язаних з організацією діяльності суду;
2) відомості про дату, час і місце проведення судового засідання у справах, призначених до розгляду в суді;
3) банківські реквізити для сплати судового збору;
4) порядок оскарження судових рішень до суду;
5) порядок присутності на судовому засіданні, заходи, які застосовуються до правопорушників, порядок пропуску до приміщення суду і залів судових засідань.
6) умови і порядок отримання інформації про діяльність суду;
7) інші відомості, необхідні для оперативного інформування запитувачів інформації про діяльність суду.
3.5. Фізичні особи, представники юридичних осіб, об’єднань громадян без статусу юридичної особи мають право бути присутніми на відкритому судовому засіданні, робити письмові записи, а також використовувати портативні аудіотехнічні пристрої відповідно до вимог та обмежень, які встановлюються процесуальним законодавством.
3.6. Порядок доступу осіб, вказаних в п. 3.5. до приміщення суду регулюється Привилами пропуску осіб до приміщень судів та на їх території транспортних засобів, затверджених спільним наказом МВС України та ДСА України від 12.09.2005 року № 102/765.
3.7. Рішення суду розміщуються в Єдиному державному реєстрі судових рішень відповідно до Закону України «Про доступ до судових рішень».
3.8. Запитувач має прав звернутись до суду із запитом на інформацію, вимоги щодо оформлення якої визначені Законом України «Про доступ до публічної інформації».
З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію особа може подавати запит шляхом заповнення відповідних форм запитів на інформацію, які можна отримати в канцелярії суду або роздрукувати на офіційному веб-сайті суду (додатки 2, 3, 4 до Положення).
Форма електронного запиту на інформацію містить інструкцію щодо його заповнення ( додаток 5 до Положення).
Розділ IV. Порядок реєстрації та опрацювання запитів на інформацію
4.1. Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою на вибір запитувача.
Запити на інформацію, що надходять на адресу суду, приймаються попередньо опрацьовуються і реєструються канцелярією суду відповідно до Інструкції з урахуванням вимог цього Положення.
4.2. Після отримання та реєстрації вхідної кореспонденції канцелярія суду вилучає запити на інформацію і невідкладно передає їх до керівництва суду.
4.3. У випадках, коли запит містить прохання надати інформацію, яка стосується різних напрямків діяльності суду, відповідальними за надання відповідей на запит визначаються відповідальні особи суду згідно з напрямами діяльності, визначені пунктом 2.6.цього Положення.
За рішенням голови суду або його заступника, керівника апарату чи його заступника відповідальним за надання відповіді на такий запит може бути визначено одного відповідального працівника з апарату суду. У такому випадку співвиконавці зобов’язані не пізніше чотирьох робочих днів з дня отримання судом запиту надати відповідальному виконавцю відповідні матеріали.
4.4. Запит на інформацію з відповідною резолюцією голови суду чи його заступника, керівника апарату суду чи його заступника опрацьовується канцелярією в КП «ДЗС», після чого невідкладно передається виконавцям.
4.5. Реєстрація та опрацювання запитів на інформацію, які надійшли до суду у вигляді електронного документа, здійснюється уповноваженим працівником суду в загальному порядку після їх роздрукування на паперовому носії.
4.6. Відповідь на електронний запит надається на адресу, вказану запитувачем інформації, та у запитуваній формі ( листом чи у вигляді електронного документа).
Паперові копії листування за електронним запитами на інформацію повертаються до відповідальних осіб для зберігання, згідно із номенклатурою справ суду – «Листування щодо запитів стосовно публічної інформації».
4.7. Відповідь на запит на інформацію має надаватись не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту судом.
У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ на інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статися і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.
4.8. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних керівник апарату суду за поданням відповідального працівника за надання даної інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів. Про продовження строку він повідомляє запитувача не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.
4.9. У випадках коли запитувана інформація містить документи обсягом більш як 10 сторінок, відповідальний за надання інформації не пізніше 5 робочих днів з дня отримання судом запиту повідомляє про це заявника із зазначенням вартості фактичних витрат, пов’язаних із копіюванням або друком документів, та реквізитів та порядку сплати цих витрат. За таких обставин надання інформації здійснюється протягом трьої робочих днів після підтвердження оплати вартості фактичних витрат.
4.10. У разі якщо запит поряд з проханням надати публічну інформацію, містить прохання надати також інформацію, що не відноситься до публічної інформації, може бути направлена заявнику окремо у терміни, передбачені чинним законодавством, про що запитувач повідомляється у відповіді на інформаційний запит.
Розділ V. Порядок надання інформації про діяльність суду, відмови в задоволенні запитів
5.1. Відповідь на запит надається відповідальним працівником за підписом голови суду ( заступника голови суду) або керівника апарату ( заступника керівника апарату).
5.2. Відповідь на запит повинна містити запитувану інформацію або мотивовану відмову в наданні такої інформації. У відповіді на запит вказуються найменування, поштова адреса суду, посада особи, яка дає відповідь, а також реєстраційний номер і дата відповіді на запит.
5.3. Якщо запитувана інформація про діяльність суду належить до інформації з обмеженим доступом, у відповіді на запит вказуються вид, найменування, номер і дата прийняття акта, відповідно до якого доступ до зазначеної інформації обмежений. У разі якщо частина запитуваної інформації належить до інформації з обмеженим доступом, а інша частина є загальнодоступною, надається запитувана інформація, за винятком інформації з обмеженим доступом.
Відповідь на такий запит підлягає обов’язковому погодженню з головою суду.
5.4. Відповіді на запит підлягають обов’язковій реєстрації в суді.
5.5. Суд має право відмовитись в задоволенні запиту в таких випадках:
1) якщо він не володіє і не зобов’язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;
2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом;
3) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених ч.5 ст.19 Закону України «Про доступ до публічної інформації», відповідно до якої запит на інформацію має містити:
- ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є ;
- загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запис, якщо запитувачу це відомо;
- підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
Особі, яка не оплатила передбачені законодавством фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком документів, запитувана інформація надається після сплати цих витрат.
5.6. Відповідь суду про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації. Якщо суд не володіє запитуваною інформацією, але за статусом або характером діяльності відомо, або має бути відомо, хто нею володіє, відповідальний підрозділ зобов’язаний направити цей запит належному державному органу з одночасним повідомленням про це запитувача. У такому разі відлік строку розгляду запиту на інформацію починається з дня отримання запиту належним державним органом.
5.7. Інформація на запит надається безкоштовно.
У разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов’язаний відшкодувати фактичні витрати на їх копіювання та друк.
Розмір витрат на копіювання та друк копій документів та порядок відшкодування цих витрат визначається в межах граничних норм, встановлених Кабінетом Міністрів України та Інструкцією про порядок відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк документів, які надається запитувачам інформації.
Якщо розмір плати за копіювання або друк не встановлено, то інформація надається безкоштовно.
5.8. У відмові в задоволенні запиту має бути зазначено:
- прізвище, ім’я, по батькові та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту розпорядником інформації;
- дату відмови;
- мотивовану підставу відмови;
- порядок оскарження відмови;
- підпис.
Додаток 1
ПЕРЕЛІК
відомостей, які належать до інформації з обмеженим доступом,
а також відомостей, які не містять ознак публічної інформації
1. Не належать до публічної інформації:
– інформація, яка на день надходження запиту не відображена та не задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях і її відображення та документування не передбачено чинним законодавством;
– інформація, яка отримана або створена при опрацюванні матеріалів, пов’язаних зі співробітництвом районного суду з іншими судовими органами;
– інформація, яка отримана або створена при листуванні з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, громадянами;
– внутрівідомча службова кореспонденція та доповідні записки, рекомендації, якщо вони пов’язані з розробкою напряму діяльності районного суду, процесом прийняття рішень і передують публічному обговоренню та/або прийняттю рішень;
– інформація, яка міститься в матеріалах судових справ.
2. Публічною інформацією з обмеженим доступом у Володарсько-Волинському районному суді є:
1) конфіденційна інформація – інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень, та яка може поширюватися у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов;
2) таємна інформація – інформація, доступ до якої обмежується відповідно до частини другої статті 6 Закону України "Про доступ до публічної інформації", розголошення якої може завдати шкоди особі, суспільству і державі. Таємною визнається інформація, яка містить державну, професійну, банківську таємницю, таємницю слідства та іншу передбачену законом таємницю;
3) службова інформація – інформація, що міститься в документах, яким присвоєно гриф "для службового користування".
Додаток 2
Форма електронного запиту на інформацію
Прізвище:
Ім’я
По батькові
е-mail
номер телефону
Поштова адреса: індекс
область
район
населений пункт
вулиця
будинок
квартира
Зміст запиту:
Додаток 3
Форма письмового запиту на інформацію (для фізичних осіб)
Люботинському міському суду
Харківської області
вул. Некрасова, 10, м. Люботин, 62433 ____________________________
(прізвище, ім’я, по батькові запитувача інформації)
що проживає за адресою:
___________________________
___________________________
тел. _________; е-mail:___________
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЗАПИТ
Відповідно до статті 34 Конституції України, статей 3, 4, 5, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію» прошу надати мені таку інформацію:
1. _____________________________________________________________________________
2. ___________________________________________________________________________
3. _____________________________________________________________________________
Вiдповідь на iнформацiйний запит прошу направити за адресою:
_____________________________________________________________________________
Ознайомлений(а) з вимогами Закону України "Про доступ до публічної інформації" щодо відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк копій документів обсягом більш як 10 сторінок.___________
«____» __________ 20__ р. _________ ________________
(дата) (підпис) (прізвище, ініціали)
Додаток 4
Форма письмового запиту на інформацію (для юридичних осіб)
Люботинському міському суду
Харківської області
вул. Некрасова, 10, м. Люботин, 62433 ____________________________
(прізвище, ім’я, по батькові запитувача інформації)
що проживає за адресою:
___________________________
___________________________
тел. _________; е-mail:___________
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЗАПИТ
Відповідно до статті 34 Конституції України, статей 3, 4, 5, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію» просимо надати таку інформацію:
1. ___________________________________________________________
2. ___________________________________________________________
3. ___________________________________________________________
Вiдповідь на iнформацiйний запит просимо направити за адресою:
_______________________________________________________
Ознайомлені з вимогами Закону України "Про доступ до публічної інформації" щодо відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк копій документів обсягом більш як 10 сторінок.___________
(підпис)
«____» __________ 20__ р. _________ ________________
(дата) (підпис) (прізвище, ініціали)
Додаток 5
ІНСТРУКЦІЯ
щодо заповнення електронного запиту на інформацію
Текст електронного запиту повинен містити одне питання та не перевищувати
1 000 знаків. Запит не повинен вміщувати вкладених файлів.
Усі поля в електронній формі запиту підлягають обов’язковому заповненню. Електронний запит з неналежно заповненими або незаповненими полями у Люботинському міському суді Харківської області не розглядається.
Скарги, порядок розгляду яких регулюється процесуальним законодавством, а також запити на інформацію, тексти яких містять більше 1 000 знаків, копії документів, фотографії та інші вкладення, можуть бути направлені до Люботинського міського суду Харківської поштовим зв’язком або через канцелярію суду (62433, м. Люботин, вул. Некрасова, 10).
Відповідь на електронний запит направляється на адресу електронної пошти, вказану запитувачем, у терміни, встановлені законодавством.
11 березня 2013 року
Керівник апарату
Люботинського міського суду М.Є. Калиненко
Харківської області