Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Мін'юст наголошує, що одна з обов’язкових умов отримання компенсації за зруйноване майно - припинення права власності на знищений об’єкт нерухомості!
Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1127 (зі змінами), у пункті 75 визначено, що державна реєстрація припинення права власності на об’єкт у зв’язку з його знищенням може проводитися за наявності:
Проте у разі коли акт комісійного обстеження містить висновок щодо необхідності проведення технічного обстеження, така державна реєстрація проводиться виключно за наявності відомостей про факт знищення, отриманих державним реєстратором з Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.
Крім того, для державної реєстрації припинення права власності на об’єкт у зв’язку з його знищенням обов’язково подаються:
1. заява власника (співвласників) об’єкта, справжність підпису на якій засвідчується відповідно до Закону України «Про нотаріат».
Якщо майно відповідно до закону належить на праві спільної сумісної власності подружжю (колишньому подружжю), заява підписується кожним з подружжя (колишнього подружжя) незалежно від наявності державної реєстрації права власності лише в одного з них;
Крім того, наголошуємо, у разі якщо майно перебуває у спільній власності двох або більше осіб, відповідна державна реєстрація можлива виключно у разі звернення усіх співвласників одночасно, оскільки знищення частки у справі спільної власності на майно законодавством не передбачено.
2. документ, що посвідчує право власності на об’єкт (крім випадків, коли право власності вже зареєстровано в Державному реєстрі прав або коли такий документ відсутній у зв’язку із втратою, пошкодженням чи псуванням).
Відповідно до норм статті 20 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» вказані документи подаються заявником (власником майна) виключно у паперовій формі, за особистим зверненням або уповноваженою ним особою.
Для цілей проведення реєстраційних дій документом, що підтверджує повноваження діяти від імені іншої особи, є:
Документи подаються до державного реєстратора (центру надання адміністративних послуг) або нотаріуса відповідної області чи міста Києва за місцезнаходженням нерухомого майна.
Проте, відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 09.06.2023 №2179/5, державна реєстрація прав на майно, місцезнаходженням якого є Автономна Республіка Крим, Донецька, Запорізька, Луганська, Миколаївська, Харківська, Херсонська області, місто Севастополь, може проводитися в межах України.
Адміністративний збір у разі проведення такої державної реєстрації у строк 5 робочих днів не сплачується громадянами України, майно яких знищено внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації