flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

ВИЩИМ АДМІНІСТРАТИВНИМ СУДОМ УКРАЇНИ ЗРОБЛЕНО АНАЛІЗ ПРАКТИКИ ЗАСТОСУВАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИМИ СУДАМИ ОКРЕМИХ ПОЛОЖЕНЬ ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ОЧИЩЕННЯ ВЛАДИ»

13 серпня 2015, 12:26

Одним із елементів очищення влади (люстрації) є запровадження обов’язковості проходження процедури перевірки осіб, які займають посади в органах державної влади та органах місцевого самоврядування, а також осіб, які претендують на зайняття відповідних посад, зокрема, шляхом фінансового контролю за майновим станом публічних службовців.

Внаслідок здійснення процедур люстрації в адміністративному судочинстві з’явилася нова категорія спорів, які виникають між органами перевірки та посадовими або службовими особами, щодо яких здійснювалася така перевірка, з приводу висновків про результати перевірки.

Вимогу про протиправність висновків позивачі заявляють також з вимогами про визнання протиправним та скасування наказу про звільнення з роботи, поновлення на посаді, стягнення заробітної плати за час вимушеного прогулу, зобов’язання Міністерства юстиції України вилучити з Єдиного державного реєстру осіб, щодо яких застосовано положення Закону України «Про очищення влади», відомості стосовно позивачів.

  Вивчення судами адміністративної юрисдикції судової практики виявило різні підходи до вирішення питань щодо: визначення критеріїв здійснення очищення влади (люстрації), пов’язаних із висновками про результати перевірки; співвідношення антикорупційного та люстраційного законодавства щодо юридичних наслідків, які наступають за результатами перевірки; дотримання порядку перевірки.

У зв’язку з цим Вищим адміністративним судом України було зроблено аналіз практики застосування адміністративними судами окремих положень Закону України «Про очищення влади»www.vasu.gov.ua

Додаток:

http://www.vasu.gov.ua/sudovapraktika/uzagalnennya/analiz_ochishenna_vladi/